Σάββατο
23 Μαρτίου 2019
ΑΓΓΕΛΙΕΣ

Πως βλέπουν οι θεσμικοί το μέλλον της αγοράς ακινήτων

13 Μαρτίου 19 - RE+D magazine
Πως βλέπουν οι θεσμικοί το μέλλον της αγοράς ακινήτων

DEALS

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΑΓΟΡΑΣΤΗΣ ΠΩΛΗΤΗΣ
02 Ιανουαρίου 19 NBG Pangaea REIC I&B Real Estate (Θυγατρική ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ)
21 Δεκεμβρίου 18 NBG Pangaea REIC -

ΜΕΤΟΧΕΣ

ΔΕΙΚΤΕΣ

ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ

ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

IBI Group

Σύμβουλος - ΕΛΛΑΔΑ

Solum Property Solutions

Σύμβουλος - ΕΛΛΑΔΑ

Savills

Σύμβουλος - ΕΛΛΑΔΑ

ΕΤΑΔ A.E.

Eταιρεία του Δημοσίου - ΕΛΛΑΔΑ

ΠΡΟΣΩΠΑ

Antulio Richetta

Διευθυντής IBI Group
Εξήντα εκπρόσωποι θεσμικών επενδυτών συναντήθηκαν στη σύνοδο κορυφής MIPIM RE-Invest στις Κάννες

Τα θέματα που κυριάρχησαν στην 30η MIPIM αφορούν κατά προτεραιότητα τη σύναψη συμφωνιών, την τιμολόγηση, το ηλεκτρονικό εμπόριο, την κλιματική αλλαγή, το νέο τρόπο διαβίωσης στον οποίο οφείλουν να προσαρμοστούν τα κτίρια καθώς και το ζήτημα της διακυβέρνησης των εταιρειών με περιβαλλοντικά και κοινωνικά κριτήρια(ESG).

Το 54% των θεσμικών, θεωρούν ότι κινούνται στους στόχους της αειφορικής Ανάπτυξης το 2015 που συμφωνήθηκαν, στον ΟΗΕ το 2015, το 15% ήταν πολύ οικείο και μόλις το 30% δεν έχει υιοιθετήσει ακόμη τα παραπάνω κριτήρια. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Aberdeen, Pertti Vanhanen οι επενδυτές αναγνωρίζουν πλέον το ζήτημα της εταιρικής διακυβέρνησης όφελος και όχι ως κόστος, παρά τα διαφορετικά στάδια υιοθέτησης των κανόνων
 
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ
 
Οσον αφορά στα γραφεία το 58% συμφώνησε ότι θα πρέπει να εστιάζουν στην εμπειρία των πελατών που κλείνουν μια… «θέση» στα κτίρια που αποτελεί καθοριστικής σημασίας σημείο για την επίτευξη συμφωνιών κατά τα επόμενα πέντε χρόνια.
Όπως είπε ο Andy Pyle, επικεφαλής του βρετανικού τομέα ακινήτων της KPMG, «το να κατανοήσεις τι θέλει ο πελάτης των εμπορικών ακινήτων και να του παρέχεις περισσότερα απ’ αυτά που θέλει είναι καταλυτικό για την αύξηση των αποδόσεων».
 
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα ο επικεφαλής της KPMG, οι εταιρίες που βελτίωσαν την εμπειρία των πελατών τους είδαν αύξηση εσόδων κατά 10% έως 15%, ενώ ταυτόχρονα κατάφεραν να μειώσουν τα κόστη τους έως και 20%.  

Μάλιστα, ο ίδιος είπε ότι τα εμπορικά ακίνητα θα πρέπει να μιμηθούν το μοντέλο franchise στον τομέα της φιλοξενίας και να επικεντρωθούν στο να γίνουν πιο πελατοκεντρικά. Κάτι που όπως είπαν και άλλοι έμπειροι επαγγελματίες, απαιτεί την συλλογή δεδομένων από τις εταιρίες αξιοποίησης ακινήτων για να καταλάβουν πώς χρησιμοποιούνται τα κτίρια και τι περισσότερο μπορεί να θέλουν οι πελάτες τους από την εργασιακή τους εμπειρία. 
 
ΚΑΤΟΙΚΙΑ

Μετά από συζητήσεις σχετικά με τις επενδύσεις στην κατοικία, ο, επικεφαλής της Patrizia, Edmund Craston, δήλωσε ότι όλοι οι επενδυτές ενδιαφέρονται για κατοικίες ως κατηγορία περιουσιακών στοιχείων, αλλά υιοθετούν ποικίλες προσεγγίσεις και στρατηγικές. Συγκεκριμένα δύο στους τρεις επενδυτές θεωρούν τη κατοικία προς ενοικίαση ως πρώτη προτεραιότητα, και σκοπεύουν να αυξήσουν την έκθεση τους την επόμενη διετία. Ως προς το προϊόν δεσπόζουσα θέση κατέχουν οι οίκοι ευγηρίας (11%) και οι φοιτητικές εστίες (8%) με προτίμηση από το των συμμετεχόντων και ακολουθούν τα data centers, τα ξενοδοχεία (5%) και η «προσιτή κατοικία»
 
Ο Ciaran Carvalho, επικεφαλής της CMS, τόνισε ότι έχουν θολώσει τα όρια μεταξύ εφοδιαστικής, λιανικού εμπορίου και ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς σηματικό ρόλο παίζει πλέον το τελικό στάδιο διακίνησης του προϊόντος, και αυτό γιατί δεν υπάρχουν αστικά οικόπεδα με ικανό μέγεθος και χαμηλή τιμή για να μειώσουν το κόστος παράδοσης στον καταναλωτή. Από την εξίσωση έλειψαν τα drones, που δεν θεωρείται ότι θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στην εφοδιαστική και συνακόλουθα στο κτίριο, πρόσθεσαν όμως ότι θα έπαιζαν κάποιο ρόλο και ότι θα μπορούσαν να είναι πολύτιμα σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως η παράδοση ιατρικών ειδών σε απομακρυσμένες περιοχές. Βάσει αυτών, οι επενδυτές θεωρούν ότι η αγορά των αποθηκών έχει αρχίσει να «υπερθερμαίνεται».
 
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Κοιτάζοντας τις πρόσφατες εξελίξεις σε ότι αφορά την τεχνολογία συμφώνησαν ότι ο κλάδος των ακινήτων δεν διαθέτει «ανοσία» στις τεχνολογικές εξελίξεις. Η ύπαρξη δεδομέων προς ανάλυση για την υποστήριξη επιτυχημένων συμφωνιών, η διαρκής ενημέρωση για λήψη στρατηγικών αποφάσεων και ο τρόπος διαχείρισης των περιουσιακών στοιχείων αποτελούν τα βασικά ζητήματα που δημιουργούν ανησυχία στους θεσμικούς του χώρου (44%, 30% και 19% αντίστοιχα) κυρίως σε ότι αφορά τους χώρους εργασίας και λιγότερο η δημιουργία μπράντας. Κανείς δεν συμμερίζεται τους «φόβους» από εργαλεία που βασίζονται στην Τεχνιτή Νοημοσύνη.
Αντίθετα θεωρούν το γραφείο του μέλλοντος, ως χώρο που προσελκύει και εξασφαλίζει τη στέγαση ενοικιαστών υψηλής προστιθέμενης αξίας, με τους συνεργατικούς χώρους να αποτελούν συμπληρωματικό προϊόν.

    

Σχόλια

Πρέπει να συνδεθείτε για να κάνετε ένα σχόλιο